کد خبر : 6863
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۱

روند توسعه صنعت گیاهان دارویی با فعالیت ۶ مرکز نوآوری صعودی شد.

روند توسعه صنعت گیاهان دارویی با فعالیت ۶ مرکز نوآوری صعودی شد.

«مراکز نوآوری» در زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد شده اند و دسترسی صنایع به ایده‌ها، خلاقیت‌ها و محصولات کاربردی را تسهیل می‌کنند.

تهران- ایرنا- زیست‌بوم فناوری و نوآوری گیاهان دارویی با فعالیت بازیگران این حوزه گسترش یافته و هر روز حلقه این زنجیره تکمیل‌تر می شود؛ به طوری که با شکل گیری ۶ مرکز نوآوری روند توسعه این حوزه صعودی شده است.
به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «مراکز نوآوری» در زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایجاد شده اند و دسترسی صنایع به ایده‌ها، خلاقیت‌ها و محصولات کاربردی را تسهیل می‌کنند.
صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی نیز با شکل گیری ۶ مرکز نوآوری مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآورانه‌تر به پیش می‌رود و مجموعه‌هایی چون «مرکز نوآوری فرآورده‌های طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و مراکز نوآوری «کرمانشاه»، «اردبیل» «همدان»، «یاسوج» و «گناباد» راه اندازی شده اند.
برای توسعه این صنعت همچنین چهار شتاب‌دهنده حمایت و راه‌اندازی شده و تیم‌ها و مجموعه‌هایی برای توسعه فرآورده‌های اسانس، فرآورده‌های طب سنتی و داروهای گیاهی قدم پیش گذاشته‌اند.
۱۵ درخواست دیگر هم برای تایید ارسال شده که هنوز برای فعالیت مجوز نگرفته‌اند. این شتاب‌دهنده‌ها به عنوان بازوان تجاری‌سازی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عمل می‌کنند.
بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه، نیاز به توسعه بازار و ایجاد شبکه توزیع دارند. بر همین اساس این تیم‌ها با شناسایی و جذب ایده‌های فناورانه و توسعه آنها، طی دوره‌های تخصصی شتاب دهی، آن‌ها را به سرمایه گذاران و بازار نزدیک می‌کنند. در کنار این شتاب‌دهنده‌ها مجموعه‌های دیگری هم هستند که به فعالان این حوزه برای توسعه فعالیت و محصولاتشان کمک می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.