کد خبر : 6805
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

کشت گیاهان خوراکی در۴ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کشت گیاهان خوراکی در۴ هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

شهرکرد -ایرنا- رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت کشت گیاهان خوراکی و دارویی ،از آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از چهار هزار هکتار از اراضی مرتعی استان خبر داد.
فرامرز مردانی در حاشیه کشت گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی خوراکی شامل کلوس، باریجه و آنغوزه به ۲ روش کشت بذر و ریشه در استان آغاز شده است و بذر و ریشه مورد نیاز کاشت این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد.
به گفته وی، ریشه مورد نیاز در قالب تفاهمنامه با تولیدکنندگان نشاء تامین شده است.
مردانی اظهار داشت: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان از پنج سال گذشته آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار هکتار زیر کشت گیاهان خوراکی و دارویی رفته است و تاکنون از اراضی زیرکشت کلوس باریجه و آنغوزه به دلیل زمانبر بودن فاصله بین کاشت تا برداشت، محصول برداشت نشده است.
رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت کشت گل‌محمدی و موسیر نیز انجام شده و برداشت این محصولات نیز انجام شده است.
وی کاشت گل‌محمدی و موسیر در سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: مجریان طرح‌های مرتعداری از پایلوت‌ها کشت گل‌محمدی و موسیر بازدید کردند و نسبت به توسعه کاشت موسیر و گل محمدی اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، در استان ۳۴۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده است و پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.