کد خبر : 6785
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زنجان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.

۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زنجان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.

این استان با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

زنجان – ایرنا – مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.
مظفر یوسفی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته گیاهان دارویی در بیش از ۵۰۰ هکتار اراضی استان کشت شد که امسال با فزایش اعتبارات برای تامین نهاده های یارانه‌دار و نیز ارائه تسهیلات با کارمزد پنج درصد، در تلاش هستیم تا توسعه کشت گیاهان دارویی در استان سرعت بیشتری بگیرد.
وی افزود: زعفران، گل محمدی، رازیانه و زیره سبز از عمده گیاهان دارویی کشت شده در استان زنجان هستند.
یوسفی پور گفت: امسال برای تامین یارانه برای ارائه نهاده ها گیاهان دارویی ۸۹۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش دارد.
وی اظهار داشت: در مجموع تسهیلات به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد نیز برای کشاورزانی که اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند، پرداخت می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل اینکه عمدتا محصولات کم آب بر هستند، در شرایط کم آبی می تواند راهگشای حل خیلی از مسائل باشد.
یوسفی پور اظهار داشت: با توجه به توسعه کشت مطلوب گیاهان دارویی در چند سال اخیر، استان زنجان نسبت به استان های دیگر در زمینه سطح زیرکشت جهش قابل قبولی داشته است. با مساعدت هایی در تهیه نهال و بذر گیاهان دارویی در استتان ارائه می شود شاهد استقبال روز افزون کشاورزان نسبت به کست این نوع محصولات هستیم.
به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، این استان با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.
بخش کشاورزی در استان زنجان بیش از ۹۰ هزار بهره‌بردار دارد که به تولید انواع محصولات زارعی و باغی اشتغال دارند.
کشاورزی در زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال را در این استان به خود اختصاص داده است در حالی که میانگین سهم اشتغال کشوری در این بخش ۱۸ درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.