کد خبر : 6696
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه بلاعوض به تولیدکنندگان «آویشن شیرازی» خبر داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه بلاعوض به تولیدکنندگان «آویشن شیرازی» خبر داد.

آویشن شیرازی یکی از گیاهان ارزشمند از نظر صادراتی و مصارف داخلی است، که باید منابع ژنتیکی خود را حفظ کنیم و همچنین از این منبع ژنتیکی که مختص به کشورمان است حفاظت کرده و کشت آن را توسعه دهیم.

حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای کشت «آویشن شیرازی»، گفت: برای این منظور تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی و یارانه بلاعوض پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه برای این گیاه تاکنون هیچ فعالیت به نژادی و به زراعی صورت نگرفته است، افزود: این در حالی است که این گیاه بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی و دارویی کشورمان و حاشیه خلیج فارس دارد.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که تمامی این گیاه در عرصه منابع طبیعی تولید می شود و عرصه منابع طبیعی ما به شدت تحت فشار قرار گرفته است، ادامه داد: در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، کشت در مزارع یک هکتاری و دو هکتاری در نقاط مختلف کشور توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت برای کشت این محصول ایجاد شده است.
به گفته‌ی وی؛ وزارت جهاد کشاورزی از افراد علاقمند در زمینه تولید نشا، رقم و همچنین تولید دستگاه های برداشت و افراد علاقمند به کشت و توسعه این محصول حمایت می کند.
وی درباره پرداخت یارانه بلاعوض به بهره برداران این بخش، گفت: این تسهیلات بلاعوض به خرید نهاده که شامل اندام تکثیری است و ایجاد مزارع تعلق می گیرد و کشاورزان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آویشن شیرازی یکی از گیاهان ارزشمند از نظر صادراتی و مصارف داخلی است، گفت: ما علاقمندیم که منابع ژنتیکی خود را حفظ کنیم و همچنین از این منبع ژنتیکی که مختص به کشورمان است حفاظت کرده و کشت آن را توسعه دهیم.
وی با اشاره به اینکه کشت این محصول به صورت پایلوت در استان فارس آغاز شده است، افزود: این محصول در سایر استان های جنوبی کشور از جمله کرمان، هرمزگان و خوزستان قابلیت کشت و توسعه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.