کد خبر : 6686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی در روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی در روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

دومین جشنواره طب ایرانی، ۱۹ آبان ماه، برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»، در سه محور اصلی و دو محور ویژه برگزار و امکان ثبت نام علاقه‌مندان، از بیستم تیرماه فراهم می‌شود.

به نقل از روابط‌عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برای این دوره از جشنواره که با توجه به شرایط فعلی کشور به‌صورت مجازی و در صورت بهبود اوضاع بحرانی کرونا، حضوری و مجازی برگزار می‌شود، علاوه‌بر محورهای اصلی آموزش، پژوهش و درمان، دو محور ویژه، یکی با موضوع کووید ۱۹ و دیگری با موضوع فرهنگ و هنر، به‌منظور جلب مشارکت مردم به‌عنوان مخاطبان اصلی برای نهادینه‌شدن آموزه‌های طب ایرانی در حوزه اصلاح سبک زندگی، در نظر گرفته شده است.
در محور آموزش، دانشجو و آموزشگر برتر و در محور پژوهش، یک پژوهشگر برتر بالای ۳۵ سال و یک پژوهشگر جوان برتر زیر ۳۵ سال، فناور برگزیده، مقاله و کتاب برتر معرفی و در محور درمان نیز واحد ارائه‌دهنده خدمات بالینی و درمانگر برتر بر اساس معیارهای تعیین‌شده انتخاب می‌شوند.
در بخش محورهای ویژه، به‌عنوان وجه تمایز دومین جشنواره طب ایرانی نسبت به نخستین دوره آن، برگزیدگانی در ۶ بخش اپلیکیشن، فیلم کوتاه، پوستر و اینفوگرافیک، داستان کوتاه برای کودک، موشن‌گرافیک و عکاسی در راستای شعار جشنواره و با محوریت اصلاح سبک زندگی معرفی می‌شوند که جوایز ویژه‌ای به برگزیدگان اهدا می‌شود.
معیارهای انتخاب در محور کووید ۱۹ نیز با توجه به میزان مشارکت در حوزه آموزش، پژوهش و درمان در شرایط بحرانی کشور تعیین شده است و همچون دوره نخست جشنواره و با توجه به دستورالعمل ابلاغی، از یک پیشکسوت برگزیده در حوزه طب ایرانی نیز قدردانی به عمل می‌آید.
گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس دستورالعمل ابلاغی، ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره را برعهده داشته و دومین جشنواره طب ایرانی، نوزدهم آبان‌ماه، برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» برگزار می‌شود.
همچنین، امکان ثبت نام از بیستم تیرماه از طریق وب‌سایت جشنواره به آدرس http://pmfestival فراهم می‌شود و علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریورماه برای ارسال مدارک خود بر مبنای محور مورد تقاضا، فرصت دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.