کد خبر : 6658
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۳۱

هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

گونه قالب مورد کشت گیاهان دارویی شامل جمله کلوس، موسیر، آویشن، مرزه بختیاری، اسطوخدوس و گل محمدی است.

شهرکرد -ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اقتصادی بودن کشت گیاهان دارویی، گفت:هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گیاهان دارویی قرار دارد.
به گزارش ایرنا،ابراهیم شیرانی در حاشیه بررسی مراحل برداشت گیاه دارویی اسطوخدوس در شهرستان بن افزود: گونه قالب مورد کشت گیاهان دارویی شامل جمله کلوس، موسیر، آویشن، مرزه بختیاری، اسطوخدوس و گل محمدی است.
به گفته وی،هم‌اکنون ۴۵۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت گونه موسیر قرار دارد که این گیاهان در مناطق پر بارش استان مانند کوهرنگ به صورت دیم کشت می‌شود.
شیرانی اظهار داشت: سطح زیر کشت گل‌محمدی در استان ۵۷۰ هکتار است که در راستای تغییر الگوی کشت به صورت آبی و دیم کشت می‌شود.
وی افزود: ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به خصوص در مناطق کم بارش زیر کشت زعفران قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه پارسال برای نخستین بار به صورت پایلوت کشت سیاه‌دانه و زیره سبز در مناطق گرمسیر استان آغاز شد، گفت: به دلیل درآمدزایی بالا و ایجاد اشتغال این طرح امسال نیز در شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان افزایش پیدا کرد و سطح زیر کشت به ۲۵۰ هکتار رسید.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بر توسعه کشاورزی قراردادی در استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون گل‌محمدی در قالب طرح قراردادی است و یک واحد کشت بافت در استان فعال شده که پایه‌های گل محمدی را برای بهره‌بردران آماده می‌کند و محصول برداشتی را به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
وی اظهار داشت: سال‌های گذشته گل‌های برداشت شده برای اسانس‌گیری به کاشان ویزد ارسال می‌شود که با توسعه کشاورزی قراردادی و راه‌اندازی کارگاه اسانس‌گیری این مشکل نیز بر طرف خواهد شد.
به گفته وی، مزرعه اسطوخودوس ۲ سال زیرکشت رفته است و هم‌اکنون سه هکتار زیر کشت این گیاه است و محصول این گیاه برای درمان بیماری و همچنین وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.
به گزارش ایرنا، در استان سطح زیر کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی یکهزار ۷۵۰ هکتار است و بیش از ۳۰ گونه گیاهی خوراکی و دارویی د این سطح کشت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.