کد خبر : 6634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۰

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تجاری‌ سازی گیاهان دارویی باراه‌اندازی واحدهای فرآوری میسر می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تجاری‌ سازی گیاهان دارویی باراه‌اندازی واحدهای فرآوری میسر می شود.

یکی از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است که باید زنجیره تولید در این زمینه کامل باشد و نمونه آن، این واحد صنعتی است که از کشت تا فرآوری و جلوگیری از خام فروشی را انجام داده است.

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی واحدهای فراوری گیاهان دارویی، می‌ تواند به توسعه کشت گیاهان دارویی، فرآوری و تجاری‌ سازی حوزه گیاهان دارویی در استان کمک کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری ظهر در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی یاسوج افزود: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی ظرفیت‌های بسیاری دارد و حتی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی نیز می‌تواند، تأثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری ۲۵ تا ۳۰ واحد صنعتی راکد، به چرخه تولید بازگردانده می‌شوند، گفت: در سال گذشته ۳۵ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید برگردانده شدند.
استاندار افزود: واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی نیز در استان در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد و فاز نخست این واحد تولیدی آماده بهره برداری است.
وی تصریح کرد: ماشین آلات این طرح فراوری گیاهان دارویی در استان خریداری شده و این واحد صنعتی در کمتر از ۱۰ ماه، آماده بهره برداری است.
کلانتری افزود: با بهره برداری از این طرح فرآوری، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم تا یک ماه آینده، شغل ایجاد می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی است که باید زنجیره تولید در این زمینه کامل باشد و نمونه آن، این واحد صنعتی است که از کشت تا فرآوری و جلوگیری از خام فروشی را انجام داده است.
کلانتری تصریح کرد: این واحد صنعتی باید از همه مزیت‌ها و مشوق‌های قانونی لازم بهره مند شود و بانک‌ها نیز همچون گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به این واحد صنعتی کمک و همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.