کد خبر : 6520
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۴

منصور اعلام کرد: ۱۴ اولویت سازمان جنگل‌ها در سال ۱۴۰۰

منصور اعلام کرد: ۱۴ اولویت سازمان جنگل‌ها در سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد بر اساس شعار “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” ۱۴ اقدام محوری برای ‏اجرا در سال ۱۴۰۰ اولویت‌گذاری شده است.‏

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مسعود منصور در نشست مدیران ستادی و استانی که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با بیان اینکه حفاظت از منابع‌طبیعی و محیط زیست همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، ‌خاطرنشان کرد: برای هر سه بخش شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، اقدامات محوری در نظر گرفته شده است ‌که نتیجه آن، تقویت حفاظت، احیاء و بهره‌برداری اصولی منابع‌طبیعی کشور خواهد بود.
رئیس سازمان جنگل‌ها توسعه دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و دستورالعمل‌ها، اتمام کاداستر اراضی ملی و تعیین تکلیف کلیه ‌پرونده‌های ماده واحده و ارضی اختلافی را از اولویت‌های مهم این سازمان در بخش مانع‌زدایی اعلام کرد و خاطر نشان کرد که حفاظت ‌مؤثر از اراضی منابع‌طبیعی از ثمرات این اقدام‌ها خواهد بود.
وی همچنین به آغاز طرح شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، احاله مدیریت پارک‌های جنگلی و نهالستان‌های منابع‌طبیعی در سال ‌گذشته اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۰ این طرح‌های به اتمام برسند.
به گفته ایشان زراعت چوب، تولید نهال و بذر استاندارد، گیاهان دارویی، مرتعداری تلفیقی، جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه فعالیت‌های ‌آبخیزداری و آبخوانداری از فعالیت‌های محوری این سازمان اقدامات ۱۴ گانه سال ۱۴۰۰ در بخش تولید خواهد بود.
دکتر مسعود منصور همچنین زحمات و تلاشهای نیروهای حفاظتی ارزشمند دانست و به مدیران کل استان‌ها تأکید کرد از هرگونه ‌تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای حفاظتی جلوگیری کنند.
رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین نظارت، بازرسی‌های سرزده و مستمر، کنترل کیفی پروژه‌ها و مدیریت صحیح اعتبارات و درآمدها را از ‌وظایف مهم واحدهای ستادی سازمان بر شمرد و راهبردهای ۱۸ گانه مدیریتی ابلاغی سال گذشته را در سال جاری نیز لازم الاجرا ‌دانست.
دکتر منصور در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این سازمان در سال ۱۳۹۹ پرداخت و از زحمات کلیه مدیران و کارشناسان ‌این سازمان در سراسر کشور به خاطر موفقیت در اجرای اقدامات جهشی در قالب طرح ۹ در ۹۹ تشکر و قدردانی کرد.
وی در خصوص مدیریت مراتع کشور گفت: سال گذشته یک هدفگذاری دو ساله را بنیان نهادیم تا تمام پروانه‌های چرا به طرح‌های ‌مرتعداری تبدیل شوند و تلاشمان در سال جدید بر این خواهد بود که این اقدام را با قوت به اتمام برسانیم، چرا که معتقدیم تنها راه ‌نجات مراتع کشور و اعمال مدیریت بهینه آن با اجرای طرح‌های مرتعداری تحقق می‌یابد.
رئیس سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: در سال گذشته ۲۲۷۰۰ هکتار به سطح زراعت چوب کشور اضافه شود و میزان استحصال چوب نیز ‌حدود ۲ میلیون متر مکعب بود و خوشبختانه شاهد جهش تولید در این بخش بودیم.
مسعود منصور همچنین بر آموزش، توانمندسازی و گسترش مشارکت مردم در طرح‌های منابع‌طبیعی تأکید کرد و گفت: بر اساس بند ‌ب ماده ۲۹ تعداد قراردادهای منعقد شده با تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی برای اجرای طرح‌های منابع‌طبیعی از میزان ۲۶۰ مورد در ‌سال ۱۳۹۸ به ۴۲۰ مورد در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.
وی همچنین به اقدامات ارزشمند سازمان جنگل‌ها در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد با ‌وجود اینکه در برنامه ابلاغی تنها ۷۸۲ هزار هکتار عملیات آبخیزداری پیش‌بینی شده بود اما در سند اقدام سال ۱۳۹۹ این میزان را به ‌یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش دادیم و شاهد اقدام جهشی خوبی در این زمینه بودیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.