کد خبر : 6479
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۴۳

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛ توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار استان سمنان

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛ توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار استان سمنان

یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی توسعه کشت در اراضی شیب دار، برای استفاده بهینه از آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت های مقابله با خشکسالی استان کشت در اراضی شیب‌دار است، گفت: توسعه باغات و گیاهان دارویی مد نظر است.
سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی در سال‌های اخیر توسعه کشت در اراضی شیب دار، برای استفاده بهینه از آب است، تاکید کرد: توسعه باغات شیب دار و توسعه کشت گیاهان دارویی دو اولویت جهاد در سال ۱۴۰۰ است.
وی با بیان اینکه این روش‌های کشت می‌توانند به ارتقای بیشتر و بهره‌وری آب دهی زمین منجر شوند، تاکید کرد: در این روش می‌توان استفاده آب را نیز کاهش داد.
خرید تضمینی محصولات
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سازمان در راستای توسعه این نوع کشت هزینه نهال و اقدامات زیربنایی را نیز می‌دهد، تاکید کرد: این اقدامات را انجام می‌دهیم تا رغبت کشاورزان و باغداران به توسعه این نوع کشت به خصوص گیاهان دارویی بیشتر شود.
میرعماد با بیان اینکه سه میلیارد تومان برای توسعه این نوع کشت در استان اختصاص یافته است، گفت: برای رفع معضل بازار برای تولیدات گیاهان دارویی نیز با یک شرکت پیمانکار قرار دادی منعقد شده و قرار است که ترویج، خرید تضمینی و بازار و… را در سطح استان داشته باشد.
وی با بیان اینکه کارشناسان ترویج جهاد استان سمنان نیز این نوع کشت‌ها را توصیه می‌کنند، گفت: هم اکنون در کالپوش بر روی گل محمدی این نوع کشت در حال امتحان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.