کد خبر : 6448
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۹

قزوین به صنایع فرآوری گیاهان دارویی نیاز مبرم دارد.

قزوین به صنایع فرآوری گیاهان دارویی نیاز مبرم دارد.

استان قزوین از استعداد بالایی در زمینه گسترش کشت گیاهان دارویی برخوردار است و بدون وجود صنایع فرآوری، امکان حفظ و توسعه آنها وجود ندارد.

قزوین – ایرنا -مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای حفظ و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، به صنایع فرآوری گیاهان دارویی نیاز مبرم داریم.
علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان قزوین از استعداد بالایی در زمینه گسترش کشت گیاهان دارویی برخوردار است و بدون وجود صنایع فرآوری، امکان حفظ و توسعه آنها وجود ندارد.
این مسوول اضافه کرد: جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری گیاهان دارویی نیازمند حمایت های ویژه مسوولان استانی است.
وی با بیان اینکه برخی نقاط استان قزوین از استعداد بالایی برای کشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی برخوردار هستند،افزود: طی سالیان اخیر توسعه خوبی در این محصول داشته ایم به گونه‌ای که در حال حاضر ۹۲ هکتار به کشت این گیاه اختصاص یافته است.
این مسوول ادامه داد: از این میزان باغ گل محمدی، ۱۷ هکتار در سال جاری کشت و ایجاد شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به جذب یک سرمایه گذار در سال گذشته برای ایجاد باغ گل محمدی به میزان ۲۰ هکتار در شهرستان بوئین زهرا، اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران مشابه در مناطق مستعد استان از جمله بخش کوهین شهرستان قزوین، در گرو ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری است.
در حال حاضر ۲۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که بیشترین میزان آن مربوط به گل محمدی و زعفران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.