کد خبر : 6285
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۱۵

یک هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان مرکزی افزوده شد

یک هزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان مرکزی افزوده شد

کم آب بر بودن، ارزش صادراتی، امکان کشت دیم، درآمدزایی و اشتغال بالا را از جمله مهمترین مزایای کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی است.

 

«سعید فرخی» در کارگروه گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی افزود: سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان اکنون زیر کشت انواع گیاهان دارویی قرار دارد.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی شامل ۲ هزار و ۴٠٠ تن گل محمدی، یک هزار کیلوگرم زعفران و یک هزار و ۸۰۰ تن انواع گیاه دارویی سالانه در اراضی زیر کشت این گیاهان در استان مرکزی تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: گل محمدی، زعفران، زیره سبز، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، رز ماری و خاکشیر از جمله مهمترین گیاهان دارویی تولید شده در استان مرکزی است.

فرخی کم آب بر بودن، ارزش صادراتی، امکان کشت دیم، درآمدزایی و اشتغال بالا را از جمله مهمترین مزایای کشت گیاهان دارویی در استان مرکزی عنوان کرد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. ۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲.دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.