کد خبر : 4200
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

افزایش پنج برابری کشت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش پنج برابری کشت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال ۹۲ به بیش از پنج برابر افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی استویا، بابونه، نعناع فلفلی و به لیمو است، در حالی که سطح زیر کشت گیاهان دارویی این استان در سه سال گذشته ۱۰ هکتار بود.

شهرام عسکری با اشاره به ایجاد اشتغال مستقیم هشت تا ۱۵ نفری در هر هکتار از گیاهان دارویی، تولید و درآمد ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریالی از کشت گیاهان دارویی افزود: پرداخت تسهیلات بلاعوض بین پنج تا ۹۰ میلیون ریال، تسهیلات بانکی،حمایت برای سم پاشی و خشک کردن از جمله کمک های دولت برای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است.

وی از کشت گل محمدی به عنوان یکی از گونه های گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه ده نو و کاکان برای نخستین بار در استان در سال جاری خبر داد، و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.

عسکری افزود: کشت این گیاه با تقویت سفره های آب زیرزمینی، درآمد زایی، اشتغالزایی، توسعه صنعت گردشگری و تلطیف هوا نقش مهمی در توسعه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اشتغالزایی در هر هکتار کشت گل محمدی را دو نفر ذکر کرد.

کشاورزان استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۸۰۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

خبرگزاری صدا وسیما

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.