کد خبر : 7085
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد: شناسایی بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی در استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد: شناسایی بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی در استان همدان

هر ساله عملیات اصلاحی، احیایی، قرق، کپه کاری بذرپاشی و ذخیره آب برای تقویت گونه‌های گیاهی موجود در مراتع صورت می‌گیرد.

همدان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از شناسایی بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی در استان خبر داد و گفت: این گونه‌ها در ۲ ناحیه رویشی شامل زاگرس در جنوب استان و ایرانی تورانی در شمال است.
اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۳۱۵ گونه از گیاهان موجود در استان خاصیت دارویی، صنعتی، خوراکی و معطر دارند اظهار کرد: سالانه بر اساس سیاست گذاری سازمان منابع طبیعی کشور این گونه‌ها در سه طیف ممنوعه، مجاز و مجاز مشروط تقسیم بندی می‌شوند.
وی با اشاره به طیف گیاهان مجاز، افزود: این طیف که به وفور هم در بخش کشاورزی و هم در بخش منابع طبیعی هستند، بخش هوایی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خزایی خاطرنشان کرد: برداشت گونه‌هایی که به وفور در طبیعت یافت می‌شوند نظیر شنگ، تره گیاهی و غازیاغه ممنوعیتی ندارد چون قسمت هوایی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: این گونه‌ها در سطح محدودی که مردم برداشت می‌کنند اشکالی ایجاد نمی‌کند و اگر به صورت گسترده و انبوه بخواهند برداشت کنند، مانع می‌شویم.
وی اضافه کرد: هر ساله عملیات اصلاحی، احیایی، قرق، کپه کاری بذرپاشی و ذخیره آب برای تقویت گونه‌های گیاهی موجود در مراتع صورت می‌گیرد و بیشتر گیاهان مد نظر این مجموعه گونه‌های چند ساله نظیر آویشن که ریشه در خاک دارند، است چرا که موجب حفاظت از خاک می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.