کد خبر : 6834
تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۱۴

بذر گیاه دارویی در ۱۴ رویشگاه خراسان جنوبی کاشته می‌شود.

بذر گیاه دارویی در ۱۴ رویشگاه خراسان جنوبی کاشته می‌شود.

بذرپاشی گیاهان دارویی خاص استان در سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی انجام می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از اجرای طرح “۳ در ۱۴” در سال جاری خبر داد و گفت: براساس این طرح بذر گیاهان دارویی طی سه روز در ۱۴ رویشگاه استان و با کمک بهره‌برداران بومی و ستادهای مردمی کاشته می‌شود.
علیرضا نصرآبادی به رسانه‌ها اعلام کرد: بذرپاشی گیاهان دارویی خاص استان در سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی انجام می‌شود.
وی افزود: بیشترین بذر گیاهان دارویی مربوط به گیاه آنغوزه است که در سال‌های گذشته ثابت کرده به لحاظ رویشی و مقاومت در برابر خشکسالی با اقلیم استان خراسان جنوبی سازگاری داشته و درآمد مطلوبی را هم نصیب بهره‌برداران کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و اشتغالزایی در راستای تولید و تامین معیشت بهره‌برداران از اهداف اصلی این طرح است.
وی بیان کرد: در پی کاشت این بذرها و تعهدی که برای بهره‌برداران در حفظ و نگهداری آنها ایجاد خواهد شد، می‌توانیم شاهد حفظ محیط زیست در مناطق رویشی و حفاظت آب و خاک در شرایط موجود باشیم.
نصرآبادی گفت: اجرای این طرح از ابتدای دی ماه در رویشگاه‌های مشخص شده، آغاز می‌شود و در صورت مشارکت بیشتر انجمن‌های منابع طبیعی و افراد محلی می‌توانیم سطح بذرپاشی را افزایش دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.