کد خبر : 6814
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۱۷

وسعت زیرکشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

وسعت زیرکشت گیاهان دارویی در شهرستان جهرم به ۱۰۰ هکتار خواهد رسید.

گیاهان دارویی کاشته‌ شده در جهرم شامل گیاهان دارویی آویشن باغی، مرزنجوش، کاسنی، آلوئه ورا، مورینگا و … است.

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت:سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان اینک ۵۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود با توجه به کشت پاییزه به ۱۰۰هکتار برسد.
احمد علی گچکاران در گفت و گو با ایرنا افزود: گیاهان دارویی کاشته‌ شده در جهرم شامل گیاهان دارویی آویشن باغی، مرزنجوش، کاسنی، آلوئه ورا، مورینگا و … است.
وی بیان کرد: با توجه به کم مصرف بودن آب در کشت گیاهان دارویی استقبال خوبی صورت گرفته است و تاکنون ۱۱۰نفر به اشتغال دائم مشغول شده‌اند.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم با بیان دریافت تسهیلات ۴درصدی متقاضیان کشت گیاهان دارویی از صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: تمام تلاش مدیریت جهاد کشاورزی جهرم تشویق در زمینه جایگزین الگوی های کشت مناسب است.
گچکاران اظهار کرد: تداوم ربع قرن خشکسالی، شرایط دشواری را برای کاشت محصولات پرآبخواه با روش غرقابی ایجاد کرده که در این شرایط با توجه به افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی جایگزینی محصولات پرآبخواه با سایر محصولات که مصرف آب کم دارد و تغییر روش آبیاری با استفاده از سامانه‌های نوین برای حفظ حیات کشاورزی در شهرستان جهرم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته وی ضروری است بهره‌برداران قبل از کاشت این نوع گیاهان جهت مشاوره به کارشناسان گیاهان دارویی و باغبانی جهاد جهرم مراجعه کنند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتاری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.