کد خبر : 6783
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

معاون وزیر جهادکشاورزی: چهارمحال و بختیاری ظرفیت توسعه ۴۰ هزار هکتار گیاهان دارویی را دارد.

معاون وزیر جهادکشاورزی: چهارمحال و بختیاری ظرفیت توسعه ۴۰ هزار هکتار گیاهان دارویی را دارد.

توسعه باغات، اصلاح و احیای باغات و توسعه باغات در اراضی شبیب‌دار به صورت دیم یک برنامه است.

شهرکرد -ایرنا- معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب گفت: چهارمحال و بختیاری در گام نخست ظرفیت ایجاد و توسعه ۴۰ هزار هکتار گیاهان دارویی را دارد.
محمد مهدی برومندی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی با کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بروجن افزود:هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت گیاهان دارویی قرار دارد که توسعه کشت این گیاهان در استان با توجه به ظرفیت‌های موجود یک برنامه مهم است که از سوی وزارتخانه نیز از اجرای این طرح‌ها حمایت می‌شود.
وی اظهار داشت: در این استان ۴۰ هکتار گلخانه فعال وجود دارد و تاکنون برای ۲۵۰ هکتار گلخانه جدید نیز مجوز صادر شده است که در شورای عالی گلخانه‌ها زمینه برای اجرای کردن برنامه‌های توسعه گلخانه دنبال می‌شود.
برومندی با اشاره به دغدغه کشاورزان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی در استان افزود: در وزارتخانه معاونت‌های تخصصی با قدرت به دنبال رفع مسائل و مشکلات کشاورزان هستند و از ظرفیت کمیسیون کشاورزی مجلس نیز برای رفع این مشکلات استفاده می‌شود.
معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی افزود: این استان با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰ هزار تن محصول کشاورزی یکی از استان‌های پیشرو در سطح کشور است که ۴۱ هزار هکتار از مساحت اراضی کشاورزی استان باغی است و سالانه ۲۵۰ تن تولیدات باغی تولید می‌شود.
وی به ظرفیت‌های استان از جمله بارندگی اشاره کرد و گفت: توسعه باغات، اصلاح و احیای باغات و توسعه باغات در اراضی شبیب‌دار به صورت دیم یک برنامه است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استان ظرفیت توسعه باغات در اراضی شیب‌دار تا ۲۰ هزار هکتار را دارد.
وی با اشاره به سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی به استان گفت: مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف کشاورزی شناسایی شده است و با همکاری اعضای کمیسیون کشاورزی برای رفع این مشکلات برنامه ریزی خواهد شد.
برومندی رفع مشکلات دامداران را مهمترین دغدغه وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و افزود: سامانه بازارگاه تقویت شده و شرایط سخت ،برای تامین نهاده‌ها رفع شده تا نهاده‌های دامی با عدالت بهتر توزیع شود
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه تمام اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.