کد خبر : 6714
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۹

معاون استاندار:دهکده گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.

معاون استاندار:دهکده گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.

تشکیل دهکده گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد رویداد بزرگ و مهمی برای استان به شمار می‌رود که نتیجه تلاش استاندار و مدیران مرتبط استان بوده است.

یاسوج – ایرنا –معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهکده گیاهان دارویی کشور با توجه به ظرفیت های کم نظیر گیاهان دارویی استان در منطقه تنگ سرخ بویراحمد ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست شورای مهارت، اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح تاسیس دهکده گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ بویراحمد برای تامین اعتبار و ایجاد زیرساختهای لازم بزودی برای تصویب و عملیاتی شدن در شورای برنامه ریزی استان طرح می شود.
وی افزود: تشکیل دهکده گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد رویداد بزرگ و مهمی برای استان به شمار می‌رود که نتیجه تلاش استاندار و مدیران مرتبط استان بوده است.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس این طرح که با همکاری دانشگاه یاسوج و ادارات منابع طبیعی و آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا می شود استان به عنوان مرکز اموزشهای تخصصی و تحقیقاتی در زمینه کشت ، پرورش و بهره برداری از گیاهان دارویی در کشور تبدیل می شود.
مدیر کل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: مهارت‌آموزی به کاهش آمار بیکاری در استان کمک می‌کند و اشتغال بدون مهارت ممکن نیست.
فاطمه اسدی با اشاره به اینکه اگر به دنبال تولید ثروت و کاهش فقر هستیم باید به مهارت توجه کنیم، افزود: فنی و حرفه‌ای به عنوان یک سازمان تخصصی وظیفه مهمی به آن واگذار شده است.
وی به برنامه دولت سیزدهم برای ایجاد یک میلیون واحد مسکونی در سال اشاره و عنوان کرد: نیاز است کارگران مهارت‌های لازم را در این خصوص بیاموزند که پیشنهاد می‌کنیم انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان در این خصوص فعالتر شوند.
مدیر کل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعامل بیشتر میان حوزه روستایی و فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: افرادی که گواهی مهارت کسب می‌کنتد در اولویت اشتغال و تسهیلات قرار بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.