کد خبر : 6615
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۳۱

بذرکاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه مرتعی استان مرکزی هدفگذاری شد.

بذرکاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار عرصه مرتعی استان مرکزی هدفگذاری شد.

بذرکاری در اراضی مستعد رویش گیاهان دارویی امسال در صورت تامین اعتبار لازم اجرایی می‌شود.

اراک – ایرنا – مسئول بهره‌برداری از گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بذرکاری در اراضی مرتعی مستعد رویش گیاهان دارویی امسال در این استان هدفگذاری شد.
ابراهیم مومنی در گفت و گو با ایرنا افزود: بذرکاری در اراضی مستعد رویش گیاهان دارویی امسال در صورت تامین اعتبار لازم اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته و تداوم خشکسالی، مجوز برداشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی در رویشگاه‌های مرتعی استان مرکزی با نظر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان صادر نمی‌شود.
مسئول بهره‌برداری از گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عمده گیاهان دارویی این استان را گون مولد کتیرا و باریجه عنوان کرد و گفت: گیاهان دارویی مانند آویشن، شرین بیان، خاکشیر و اسپند نیز از دیگر گیاهان دارویی مراتع استان است که بهره‌برداری از آن‌ها بیشتر جنبه خود مصرفی دارد.
مومنی خاطرنشان کرد: ۱۲۲ هزار هکتار از مساحت مراتع واجد شرایط گیاهان دارویی و صنعتی استان مرکزی دارای طرح احیا و بهره‌برداری است که ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار این اراضی سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی با انجام طرح‌های بذر کاری اصلاح و غنی سازی شد.
وی گفت: مجریان بهره‌برداری از محصولات فرعی مراتع موظفند پس از بهره‌برداری از گیاهان دارویی سطح مراتع به میزان ۲ برابر سطح برداشت با انجام بذرکاری نسبت به احیای عرصه مستعد رویش گیاهان دارویی اقدام کنند.
مسئول بهره‌برداری از گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت مراتع استان سال گذشته توسط بهره‌برداران غنی سازی شد.
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.