کد خبر : 6566
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان: عملیات بیولوژیک در ۳۶ سامانه عرفی مرتعی استان سمنان اجرا شد.

رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان: عملیات بیولوژیک در ۳۶ سامانه عرفی مرتعی استان سمنان اجرا شد.

اصلاح، احیا و توسعه پوشش گیاهان مرتعی و افزایش توان و پتانسیل تولیدی علوفه موردنیاز مرتع‌داران و همچنین احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع مهم‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود

سمنان- رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان از اجرای عملیات بیولوژیک در ۳۶ سامانه عرفی مرتعی استان خبر داد و گفت: برای این طرح شش میلیارد و سیصد میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل ولیئی در جلسه احیای مراتع به میزبانی اداره کل منابع طبیعی سمنان ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک در ۳۶ سامان عرفی مرتعی استان سمنان به اجرا درآمده است، ابراز داشت: این طرح در هر هشت شهرستان استان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به انجام رسیده است.
وی ضمن بیان اینکه تلاش تا در اجرای عملیات بیولوژیک از بذر و گونه‌های بومی و سازگار با همان منطقه استفاده شود، افزود: در اجرای این طرح بذور مرتعی فستوکا، سالسولا، آگروپایرون، قره یونجه، درمنه دشتی درمنه کوهی و گونه‌های گیاهان دارویی شامل باریجه، آنغوزه، وشق و بادام‌کوهی به‌کاررفته است.
رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بابیان اینکه عملیات بیولوژیک بیومکانیک و مدیریتی در مراتع شامل بذرکاری، کپه کاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات آسمانی (کنتورفارو)، حفاظت و قرق و تبدیل دیمزارهای کم بازده می‌شود، ابراز داشت: برای این طرح شش میلیارد و سیصد میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.
ولیئی ضمن بیان اینکه عملیات بیولوژیک در دو هزار و ۹۷۵ هکتار از مراتع استان سمنان اجرایی شدند، تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق برای حمایت از مرتع‌داران منطقه نیز ۱۲۰ دستگاه آبشخور بهداشتی دام تهیه و در سرتاسر استان بین این گروه تحویل داده‌شده است.
وی بابیان اینکه با اتمام عملیات بیولوژیک مناطق مورد نظر حداقل به مدت دو سال قرق خواهد شد، افزود: اصلاح، احیا و توسعه پوشش گیاهان مرتعی و افزایش توان و پتانسیل تولیدی علوفه موردنیاز مرتع‌داران و همچنین احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع مهم‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.