کد خبر : 6511
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۲۵

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ پرداخت ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی

تسهیلات در قالب امضای تفاهم نامه مابین معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود.

ارومیه – مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه از پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود سالانه ۴ درصد برای توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور خبر داد.
فرهاد سرخوش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که این تسهیلات ارزان به منظور حمایت و تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی کم آب بر پرداخت می‌شود افزود: به ازای هر هکتار زمین، حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که که بازپرداخت آن یک ساله و چند ساله است، ضمن اینکه محدودیتی برای سطح زیر کشت وجود ندارد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب امضای تفاهم نامه مابین معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود، ادامه داد: متقاضیان جهت استفاده از این تسهیلات می‌توانند درخواست خود را در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir ثبت کنند.
سرخوش افزود: در این طرح، رقم‌های سیاه دانه، آویشن، اسطوخودوس، سرخارگل، زیره سبز، گل گاو زبان، زنیان، رازیانه، گل همیشه بهار، گل محمدی و زعفران دارای اولویت کشت بوده که از بین متقاضیان طرح، فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و افرادی که اقدام به کشت گیاهان دارویی به صورت ارگانیک و مکانیزه و نیز کشت نهاده‌های با اصالت می‌کنند و همچنین افرادی که بر اساس کشاورزی قراردادی فعالیت می‌کنند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.
مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۲، توسعه کشاورزی یعنی تبدیل زمین‌های دیم به آبی و زراعی به باغی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ممنوع است، گفت: این تسهیلات فقط برای کشت گیاهان دارویی کم آب بر در زمین‌های دارای حق آبه پرداخت می‌شود و زمین‌هایی که نیازمند تخصیص آب جدید هستند فاقد شرایط دریافت تسهیلات هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.