کد خبر : 6451
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۳۲

میزان کشت گیاهان دارویی در شهرستان خفر فارس افزایش یافت.

میزان کشت گیاهان دارویی در شهرستان خفر فارس افزایش یافت.

می‌توانیم با کشت گیاهان دارویی کم‌آب بَر از منابع کم‌آب هم استفاده بهینه داشته باشیم و مزارعی را که در اثر کم آبی رها شده‌اند به چرخه کشت برگردانیم و درآمد کشاورزان را به حد عالی برسانیم.

شیراز-ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی خفر از توابع استان فارس گفت: امسال سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش خوبی داشته و از سطح زیر کشت ۳۰ هکتار به ۲۷۰ هکتار رسیده است.
ارسلان صالحی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با انتخاب کشاورز پیشرو و داوطلب برای مکانیزه‌کردن کشت این محصولات، کشت مکانیزه این محصول را در سطح ۶ هزار متر مربع آغاز کردیم و محصول انتخابی سیاه‌دانه است.
وی اظهار کرد: کشت گیاه دارویی سیاه دانه با استفاده از دستگاه ریز کارنده کلزاکار در روستای تادوان برای اولین بار در شهرستان خفر انجام شد.
وی ادامه داد: با آموزش کشاورز پیشرو میزان بذر لازم برای کشت سیاه‌دانه از ۱۲ کیلوگرم در هکتار به هشت کیلوگرم در هکتار رسانده‌ و در حال حاضر یک مزرعه را به عنوان پایه انتخاب کرده‌ایم و با این روش میزان آب مصرفی را نیز کاهش خواهیم داد.
صالحی گفت:می‌توانیم با کشت گیاهان دارویی کم‌آب بَر از منابع کم‌آب هم استفاده بهینه داشته باشیم و مزارعی را که در اثر کم آبی رها شده‌اند به چرخه کشت برگردانیم و درآمد کشاورزان را به حد عالی برسانیم.
وی بیان کرد: عقیده دارم که کشت‌ مکانیزه، بسیاری از کارهای مزرعه‌ای را آسان‌تر می‌کند و عملکرد آن نسبت به کشت سنتی نیز بهتر خواهد بود.
سیاه‌دانه،آویشن، هل، دارچین،بابونه،زیره و رازیانه از گیاهان دارویی قابل کشت و کشت شده هستند.
مرکز شهرستان خفر حدود ۱۰۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.