کد خبر : 4107
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۹:۰۴

حدود ۷۰۰ اثر علمی در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی ارائه می شود

حدود ۷۰۰ اثر علمی در پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی ارائه می شود

دبیر علمی پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی گفت: ۶۸۰ مقاله در این رویداد ارائه می شود که از این مجموعه، ۳۵ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر خواهد بود.

دکتر پیمان صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: حدود ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که پس از داوری، ۶۸۰ مقاله پذیرفته شده است.

وی با اشاره به این که بیشترین مقالات دریافتی در حوزه پزشکی و داروسازی است، اظهار کرد: بخشی از فعالیت های دانشکده های داروسازی و پزشکی در حوزه هایی مانند کاربرد و اثرات گیاهان دارویی و عصاره گیاهی است.

صالحی، برگزار نمایشگاه و انتخاب ۱۰ پوستر برتر را از جمله برنامه های این کنگره اعلام کرد و گفت: حدود ۲۰ شرکت محصولات خود را در قالب نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

وی محورهای اصلی این کنگره را علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی، صنعت و اقتصاد برشمرد و با اشاره به حضور صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه گیاهان دارویی در این کنگره، افزود: در روز دوم کنگره ۴ نماینده شرکت های خصوصی دستاوردها و یافته های خود را در قالب سخنرانی ارائه خواهند کرد.

صالحی ادامه داد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی این کنگره به آدرسhttp://www.ncmp2016.com به اطلاعات کامل در خصوص این کنگره دسترسی پیدا کنند.

پنجمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حضور محققان و فعالان این حوزه روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.