کد خبر : 7094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

برداشت گل محمدی از اراضی زیر کشت در باغات اردستان

برداشت گل محمدی از اراضی زیر کشت در باغات اردستان

۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری و مابقی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان از آغاز برداشت گل محمدی از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.
به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محمد امینی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان اردستان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که ۳۵ هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است.
وی افزود: بیش از ۹۰ تن از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان اردستان برای تولید گل تر بوده که سالیانه بیش از ۱۸۰ هزار لیتر گلاب در مناطق مختلف این شهرستان به دست می‌آید.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اواسط فروردین الی اواسط اردیبهشت ماه است، تصریح کرد: متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار ۲۵۰۰ کیلوگرم است.
امینی در ارتباط با مصارف گل محمدی، یادآور شد: ۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری و مابقی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.
وی با اشاره به حمایت جهاد کشاورزی از کشت این گیاه دارویی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان در جهت افزایش سطح زیر کشت و تولید محصول و حفظ منابع طبیعی با حمایت از توسعه این محصول می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.