کد خبر : 7045
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۹

دهقانی در جمع خبرنگاران: بزرگترین اقدام حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان بازار سازی است

دهقانی در جمع خبرنگاران: بزرگترین اقدام حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان بازار سازی است

ایران با تاریخچه طب قوی اختصاصی خود و دارا بودن یک زیست بوم قوی در حوزه گیاهان دارویی، ظرفیت عظیمی برای بازار ملی و دنیا دارد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بزرگترین اقدام حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان، بازار سازی است و ما می‌توانیم بازارهای داخلی و خارجی را برای آنها توسعه دهیم.
به گزارش خبرنگار مهر، دهقانی فیروز آبادی در جمع خبرنگاران، گفت: ایران با تاریخچه طب قوی اختصاصی خود و دارا بودن یک زیست بوم قوی در حوزه گیاهان دارویی، ظرفیت عظیمی برای بازار ملی و دنیا دارد.
وی با بیان اینکه متأسفانه حجم صادرات گیاهان دارویی ما ۷۰۰ میلیون دلار است، گفت: نیمی از حجم این صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری کشور مربوط به زعفران می‌شود.این عدد به نسبت ۱۵۰ میلیون دلار گردش مالی این صنعت در دنیا، عدد کمی است.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: طبق سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی می‌شود که حداقل ۳ میلیارد دلار ظرفیت در کشور در این حوزه وجود داشته باشد.
دهقانی گفت: اگر ظرفیت‌های زنجیره ارزش گیاهان دارویی را در حوزه تولید محصول، فرآوری و محصولات جانبی و تجهیزات پزشکی ببینیم می‌توانیم پتانسیل ۱۵ میلیارد دلاری را در این صنعت متصور شویم.
وی اضافه کرد: معاونت علمی در ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی، عزم جدی برای توسعه بازار گیاهان دارویی دارد.
دهقانی از همه شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید دانشگاه‌ها و مردم دعوت کرد که به این فرصت جدی در کشور توجه کنند.
به گفته وی، سلامت حوزه‌ای است که هیچ گاه تعطیل نمی‌شود و در سال‌های اخیر نیز نشان داده که رویکرد مردم به طب مکمل به محصولات گیاهی به شدت در حال افزایش است.
دهقانی عنوان کرد: بزرگترین اقدام حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان، بازار سازی است که ما می‌توانیم در این قالب بازارهای داخلی و خارجی را برای آنها توسعه دهیم و تسهیل گری کنیم.
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: صدور مجوزها، آماده کردن زیر ساخت‌هایی چون پالایشگاه گیاهان دارویی، کشت گیاهان دارویی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز به تسهیل‌گری دارد که معاونت علمی این نقش را برعهده دارد.
وی ادامه داد: در این میان وزارت امور خارجه نیز می‌تواند در توسعه این بازار کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.