کد خبر : 6943
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ کشت گل محمدی ظرفیتی بزرگ برای چهارمحال و بختیاری

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ کشت گل محمدی ظرفیتی بزرگ برای چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری در بخش گیاهان دارویی تولیدات خوبی داشته و در این حوزه پیشرفت کرده است.

شهرکرد- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت گل محمدی ظرفیت بزرگی است که در چهارمحال و بختیاری به آن پرداخته شده است، گفت: سالانه از هر هکتار از اراضی دیم گل محمدی سه تن گل برداشت می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم رونمایی از شش دستاورد دانش‌بنیان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اراضی چهارمحال و بختیاری بیشتر به صورت شیب دار هستند، اظهار کرد: این مسئله یک ظرفیت بزرگ است که تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده است.
وی با بیان اینکه کشت گل محمدی ظرفیت بزرگی است که در چهارمحال و بختیاری به آن پرداخته شده است، عنوان کرد: سالانه از هر هکتار از اراضی دیم گل محمدی سه تن گل برداشت می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی به مرکز تحقیقات چهارمحال و بختیاری در حوزه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و ادامه داد: این استان در بخش گیاهان دارویی تولیدات خوبی داشته و در این حوزه پیشرفت کرده است.
ساداتی نژاد با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص تولید بذر گندم، گفت: در این استان تحقیقات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه دو بیماری و آفت درختان گردو و میوه‌های هسته دار در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، ادامه داد: این تحقیقات علمی با حداقل نیروها انجام گرفته که قابل تقدیر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.