کد خبر : 6941
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

ظرفیت‌های بومی به تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی رونق داد.

ظرفیت‌های بومی به تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی رونق داد.

گیاهان دارویی در ایران با سابقه ای طولانی و تاریخی به عنوان یکی از سودآورترین صنایع در کشور محسوب می شود.

بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در عرصه گیاهان دارویی به نیازها پاسخ دادند و با استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه‌ای این صنعت را رونق بخشیدند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گیاهان دارویی در ایران با سابقه ای طولانی و تاریخی به عنوان یکی از سودآورترین صنایع در کشور محسوب می شود که می تواند بخش قابل توجهی از بار اقتصادی کشور را به دوش بکشد. اما این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که از همه ظرفیت های بومی و تخصصی به صورت بهینه استفاده شود.
ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله نهادهایی است که به این کار همت گمارده و در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و بومی(طبیعی) به توسعه این صنعت در کشور کمک کند.
این کار هم در نهایت به افزایش بیش از ۱۰ برابری تولید داروها و فرآورده‌های گیاهی و سنتی منجر شده و بیش از ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند و سطح زیرکشت گیاهان دارویی به بیش از ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است. دستاوردهایی که حاصل همکاری نهادهای دولتی و شرکت هایی است که در مرز دانش فعالیت می کنند.
همه کشورها در تلاش هستند که بر مبنای ظرفیت‌های اقلیمی و سرزمینی خود تولیدات این محصولات را ارتقا دهند و به بازار جهانی آن هم دست یابند. محصولات ایران ساخت این حوزه هم با کیفیت بالایی تولید می شوند و می توانند در صورت بهره وری درست به بازار جهانی صادر شوند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.