کد خبر : 6894
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان: ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی رفت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان: ۳۵۰۰ هکتار از مراتع استان سمنان زیر کشت گیاهان دارویی رفت

تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است، این طرح در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

سمنان- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی طبیعی و مراتع استان اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی ترابی در نشستی با حضور خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی طبیعی و مراتع استان اجرا شده است، ابراز کرد: این میزان گیاه با همراهی منابع طبیعی و توسط بهره برداران بومی در مراتع کشت شده است.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی بذر مورد نیاز را در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد و آنها هستند که با روش‌های کپه کاری و بذر کاری آنها را کشت می‌کنند، افزود: در استان سمنان بیش ۱۳۰ گونه گیاهی دارویی، صنعتی و خوراکی شناسایی شده و پوشش گیاهی و اقتصادی کردن مراتع در راستای بهبود معیشت جوامع محلی از اهداف اجرای این طرح است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است، تاکید کرد: این طرح در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.
ترابی با بیان اینکه اراضی زیرکشت باریجه و آنغوزه محصول خود را هم برداشت کرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به درآمدزایی خوب این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال، کشت گیاهان دارویی موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع نیز می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.