کد خبر : 6288
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۲۰

کاشت ۲۰ هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان/ توسعه گلخانه‌ها

کاشت ۲۰ هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان/ توسعه گلخانه‌ها

میزان بهره وری و افزایش هفت برابری تولید نسبت به فضای باز همچنین میزان اشتغال زایی قابل توجه از مزیت‌های توسعه گلخانه‌ها است.

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت ۲۰ هزار هکتار گیاهان دارویی در این استان طی دو برنامه پنج ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم امروز یکشنبه در جلسه پیگیری مصوبات دیدار نماینده ولی فقیه در استان با وزیر کار و بررسی ظرفیت‌های استان برای اجرای مصوبات، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در بخش کشاورزی و خرده مالکی بودن ۹۵ درصد این بخش، کشاورزان توان تأمین وثیقه بالا برای اخذ تسهیلات را ندارند.

وی، تاکید کرد: بنابراین برای اجرای طرح‌های بخش کشاورزی باید میزان وثیقه‌ها را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه به ظرفیت بخش کشاورزی استان برای اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه گیاهان دارویی برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که ظرف روزهای آینده در ستاد گیاهان دارویی ارائه می‌کنیم، بر اساس این طرح قرار است در دو برنامه پنج ساله ۲۰ هزار هکتار را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

حسنی مقدم، افزود: این در حالی است که از اول انقلاب تاکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان سه هزار هکتار بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد گلخانه‌ها نیز، بیان کرد: ما در این حوزه با مشکل خاصی مواجه نیستیم، در واقع توسعه گلخانه‌ها یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: میزان بهره وری و افزایش هفت برابری تولید نسبت به فضای باز همچنین میزان اشتغال زایی قابل توجه از مزیت‌های توسعه گلخانه‌ها است.

حسنی مقدم به توسعه باغات دیم نیز اشاره کرد و افزود: ما در حوزه کشت بادام، انگور، سنجد، زرشک و گل محمدی از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم.

وی، عنوان کرد: بخش کشاورزی استان در زمینه صنایع تبدیل، صنایع تکمیلی، بسته بندی، فرآوری و سردخانه مجوزهای زیادی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: در حوزه دامپروری به خصوص دام سنگین هم می‌توانیم مجتمع‌های بزرگ را معرفی کنیم یا اینکه از ظرفیت خانوارهای عشایری و روستایی استفاده کنیم.

حسنی مقدم، تاکید کرد: برای اجرای طرح‌ها ابتدا باید مبلغ تسهیلات، سود و نحوه بازپرداخت آن به کشاورزان و روستاییان اطلاع رسانی شود.

وی، گفت: اجرای طرح‌ها حول دو محور است، ابتدا طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خاص است، دوم طرح‌هایی که مربوط به کشاورزان و بهره برداران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.