کد خبر : 6085
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

ارتقای بهره‌وری کشاورزی در شرکت‌های کشت و صنعت

ارتقای بهره‌وری کشاورزی در شرکت‌های کشت و صنعت

مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: ارتقای بهره وری کشاورزی با استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی همچون آب و زمین در شرکت های کشت و صنعت محقق می شود.

سید محسن موسوی روز دوشنبه در نشستی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با خبرنگاران برگزار کرد، افزود: تا سال گذشته هیچ شرکت کشت و صنعتی در استان وجود نداشت اما به دنبال دستور وزارت جهاد کشاورزی ، ۲ شرکت کشت و صنعت در این استان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: این شرکت ها در مجموع ۴۵۰ هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش دارند که در مجموع ۲۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی را تولید کرده ضمن اینکه فراوری های لازم نیز بر روی این محصولات نیز انجام می شود.

وی گفت: در این شرکت ها واحدهای زنجیره کامل تولید اعم از واحد تولیدی، صنایع تبدیلی، گلخانه و سردخانه فعال می باشد ضمن اینکه این شرکت ها به افزایش بهره وری و تولید با مکانیزه کردن و دانش بنیان کردن، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و پایداری تولید کمک می کنند.

موسوی با بیان اینکه در این شرکت ها در مجموع حدود ۵۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: در این شرکت ها تولید مطابق با برنامه ریزی و در قالب الگوی کشت انجام می شود و محصولات بازار محور تولید می شود.

وی بیان داشت: تعاونی های روستایی بخش اقتصاد محور در زنجیره تولید هستند بطوریکه تعاونی ها پیش از تولید، در حین تولید و پس از تولید حمایت های لازم را از این شرکت ها دارند.

مدیر تعاون روستایی استان البرز خاطرنشان کرد: برای خروج کشاورزی سنتی به سمت افزایش بهره وری و صنعتی شدن، یکی از بهترین های مدل حرکت به سمت توسعه، ‌شرکت های کشت و صنعت است و این شرکت ها زنجیره تولید را تکمیل می کنند.

وی به اقدامات یکسال گذشته تعاون روستایی استان (منتهی به اردیبهشت ۹۹) نیز اشاره کرد و یکی از برنامه های اصلی خود را حمایت از ایجاد تعاونی ها و تشکل های جدید و حذف تعاونی های منفعل دانست.

موسوی گفت: در یکسال گذشته هفت تعاونی جدید با ۳۵۰ عضو فعالیت خود را آغاز کردند و یک تعاونی منفعل نیز حذف شد.

تعاونی های جدید در زمینه های مختلف باغی، زراعی، دام سبک، گیاهان دارویی و تشکل آب بران فعالیت می کنند.

وی ایجاد تشکل های خبرگان کشاورزی استان و شهرستان را از دیگر این اقدامات برشمرد و افزود: یکی از اقدامات جدید تعاون روستایی استان بردن محصولات کشاورزی بر روی سایت تعاون روستایی و فضای مجازی است تا اگر شخصی بخواهد محصول خود را تهیه و وارد چرخه اقتصادی شود، اطلاعات لازم را داشته باشد.

مدیر تعاون روستایی استان البرز یکی دیگر از برنامه ها را فعال سازی فروشگاه های تعاون روستایی

شهری عنوان کرد و اظهار داشت: در یکسال گذشته (منتهی به اردیبهشت ۹۹) ۳ فروشگاه شهری در زمینه فروش نهاده های دامی و تهیه و توزیع اسپرم دامی راه اندازی شده است.

وی، تامین و توزیع ۹۵ هزار و ۶۰۰ تن نهاده دامی، تامین و توزیع ۱۱ هزار و ۸۵۵ تن نهاده کشاورزی، توزیع ۱۹۳۳ هزار لیتر مواد سوختی، فروش ۶۰۳ تن محصولات کشاورزی در غرف دائم و موقت، صدور و تمدید ۳۶۲۷ پروانه نظام صنفی برای کشاورزان و خرید توافقی ۱۲۳ هزارو ۹۳۴ تن محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات در یکسال گذشته دانست.

مدیر تعاون روستایی استان البرز همچنین جذب ۳۳۳ هزار و ۳۶۳ میلیون ریال تسهیلات و اعتبارات برای تجهیز واحدهای خوراک دام و طیور و همچنین ایجاد فروشگاه های تعاون روستایی را از دیگر اقدامات یکسال گذشته برشمرد.

۲۵ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی استان البرز در شبکه های تعاون روستایی عضویت دارند.


sekabet giris

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.