کد خبر : 5027
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

کشت گیاهان دارویی جایگزین تولید پسته رفسنجان

کشت گیاهان دارویی جایگزین تولید پسته رفسنجان

سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به کاهش تولید پسته در رفسنجان گفت: توسعه کشت‌ جایگزین می‌تواند به اقتصاد این شهرستان کمک کند.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرنگار مهر، مجید فصیحی هرندی دوشنبه شب در حاشیه مراسم آغاز برداشت گل محمدی با اشاره به اینکه محصول پسته رفسنجان بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: به دلایلی از جمله کمبود منابع آبی، کاهش کیفیت خاک و افزایش قیمت‌ها اتفاقاتی برای محصول پسته افتاده و میزان تولید این محصول کاهش یافته است لذا کشت جایگزین می‌تواند به آینده اقتصادی شهرستان کمک کند.

مجید فصیحی هرندی افزود: از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با پشتیبانی دانشگاه ولی عصر (عج) و بخش خصوصی قصد توسعه کشت‌های جایگزین و افزایش سطح زیر کشتزعفران، گل محمدی، زرشک و گیاهان گلخانه‌ای را داریم.وی بیان کرد: توسعه کشت‌های جایگزین می‌تواند برای مردم و کشاورزان رفسنجانی این نوید را بدهد که هم بحث اشتغال هم رونق منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از همه مردم علاقمند دعوت می‌کنیم مراجعه کنند و به آنها مساعدت می‌کنیم و در بحث مجوزها و همیاری‌های فنی و… زمینه‌ها فراهم می‌شود تا این روند کشت جایگزین توسعه یابد و اشتغال فراوانی ایجاد شود.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان نیز گفت: در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های جایگزین یکی از محصولات خوبی که داریم گل محمدی است. سطح کشت این گیاه در رفسنجان در حال افزایش است.

حسین رضایی با بیان اینکه دستگاه‌های فراوری هم کم است که امیدواریم در آینده توسعه یابد، تصریح کرد: در حال حاضر این محصول در رفسنجان به صورت غنچه و گل به فروش می‌رسد.مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان یادآور شد: تاکنون در هر هکتار ۲.۵ تن برداشت داریم و گیاه گل محمدی به ازای هر متر مکعب آبی که مصرف می‌کند ۱.۵ دلار ارزآوری برای کشور دارد.

رضایی با بیان اینکه هر یک کیلوگرم از این گل بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان ارزش داشته و بازار خوبی می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: گل محمدی چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار مترمکعب آب در سال بیشتر احتیاج ندارد، به هیچ عنوان آفت ندارد و احتیاج به کودهای شیمیایی ندارد و محصولی سالم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هکتار گل محمدی در شهرستان داریم و ۴۰ تن گل تازه برداشت خواهیم کرد، ابراز داشت: گل محمدی با کم آبی و گرما سازگار است و با آب با ای سی چهار هزار و ۵۰۰ کشت شده مشکلی در شهرستان نداشته است.رضایی عنوان کرد: در بحث ارائه تسهیلات کم بهره نیز برای کشت گیاهانی از جمله زرشک و زعفران گیاهان دارویی و غیره از ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار می‌شود.


buca escort

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.