کد خبر : 4609
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰:۲۷

صادرات سالانه ۳۵۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی کشور

صادرات سالانه ۳۵۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی کشور

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت که در زمان حاضر سالانه حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات شامل گل محمدی، زعفران، آویشن و انواع و اقسام گونه ها از کشور انجام می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر پیمان یوسفی آذر دوشنبه شب درنشست ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی در استان البرز افزود: فرهنگسازی برای مصرف گیاهان دارویی، توسعه کشت و کار ، به روز کردن تکنولوژی و فرآوری از مهم ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: از جمله مزیت های کشت گیاهان دارویی نیاز کم به منابع آبی است و با توجه به بحرانی که در این خصوص در کشور وجود دارد وزارت جهاد کشاورزی با یک نرخ رشد آرام و منطقی کشت گیاهان دارویی را دنبال می کند.

وی افزود : مرکز ملی گیاهان دارویی آمادگی لازم را دارد تا اطلاعات لازم را در اختیار کشاورزانی که خواهان تغییر کشت هستند قرار دهد.

یوسفی آذر ادامه داد: همچنین استان البرز دارای مراکز علمی و تحقیقاتی برجسته ای مانند مرکزتحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و … است که کشاورزان می توانند برای مشاوره و کسب اطلاعات لازم به آنها مراجعه نمایند.

مدیرکل دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه برای همکاری در توسعه منطقی بازار آماده است.

وی بیان داشت: البرز دارای مزیت هایی مانند نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرودگاه باری برای صادرات گیاهان دارویی است که اگرما بتوانیم پایانه ی صادراتی را در استان البرز پایه گذاری کنیم به طور قطع ظرفیت های تحقیقاتی منطقه در زمینه ی گیاهان دارویی متحول خواهد شد.

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی در دنیا با یک اقتصاد نو ظهور با نرخ رشد ۹ درصد مطرح است و با سرعت پیشرفتی که دارند در آینده ی نه چندان دور یکی از بخش های مهم در کشاورزی خواهد بود.

مدیر کل دفتر توسعه کشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فرهنگسازی برای مصرف گیاهان دارویی، توسعه کشت و کار ، به روز کردن تکنولوژی و فرآوری و آخرین حلقه که مهم ترین سیاست ما را تشکیل می دهد حلقه ی بازار و مارکت از مهم ترین سیاست هایی است که ما دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که اولین سیاست ،افزایش صادرات و ورود به بازار های جهانی است و مهم ترین استراتژی مرکز ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی معرفی گیاهان دارویی ایران به دنیا و برند سازی و توسعه ی صادرات است.

یوسفی آذر گفت: اگرصادرات این بخش رونق بگیرد به طور قطع فرآوری، تولید و کسب و کار را رونق خواهد بخشید.

وی افزود: تولید استاندارد مطابق با معیارهای جهانی و افزایش تکنولوژی و به روز کردن فناوری در زمینه کشت گیاهان دارویی و تعریف محصولات جدید، معرفی زعفران و گل محمدی ایران به دنیا از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهارامیدواری کرد که با سیاست گذاری های دولت در حوزه سیستم کسب و کار، بتوانیم با کشت گیاهان دارویی، بخش های مهم اشتغال زا و ارز آوری را در کشور پایه گذاری کنیم و حضور موثر در بازارهای صادراتی از جمله مباحثی است که در این خصوص دنبال می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.