کد خبر : 6239
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۵

خدمت‌رسانی به فناوران صنعت گیاهان دارویی افزایش یافت

خدمت‌رسانی به فناوران صنعت گیاهان دارویی افزایش یافت

در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ گونه‌ گیاهی در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها دارای مواد موثره قابل استفاده در صنعت گیاهان دارویی هستند.

تهران- ایرنا- ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ۶ نهاد دولتی تفاهم‌نامه همکاری برای ارایه خدمات به فناران صنعت گیاهان دارویی و افزایش خدمات‌رسانی امضا کرد.

به گزارش روز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه ایرنا از معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای هستند که با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه منعقد کردند.

در این تفاهم نامه بر حمایت از توسعه فناوری در صنعت گیاهان دارویی تاکید شد و هماهنگی‌های لازم برای توسعه حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور این حوزه، پیش‌بینی شده است

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکنون دهها تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف با هدف خدمات‌رسانی به شرکت‌های فناور این حوزه  امضاء کرده است.

انعقاد تفاهم نامه با ۶ مجموعه دولتی نیز در همین راستا است،در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ گونه‌ گیاهی در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها دارای مواد موثره قابل استفاده در صنعت گیاهان دارویی هستند.

شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه در بازه زمانی ۱۰ ساله اخیر به شکل چشم‌گیری افزایش یافته‌اند.
در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شرکت فعال در صنعت گیاهان دارویی فعال هستند،  با توجه به این‌که این شرکت‌ها در تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور نیازمند خدمات‌رسانی هستند، لازم است تا فرآیندهای طولانی اداری برای این شرکت‌های نوآور کوتاه شود و کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.