کد خبر : 6169
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

تالار بورس اختصاصی زیره راه‌اندازی شد

تالار بورس اختصاصی زیره راه‌اندازی شد

وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح عرضه محصول زیره کشور در یک تالار اختصاصی بورس حمایت کرد.

تهران- ایرنا- تالار بورس اختصاصی زیره به منظور کمک به عرضه مستقیم این محصول راه‌اندازی شد.

پس از راه اندازی بورس زعفران به منظور تکرار این تجربه موفق،  وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح عرضه محصول زیره کشور در یک تالار اختصاصی بورس حمایت کرد.این طرح به زیره کاران فرصت می‌دهد که بدون دخالت واسطه‌ها، محصول خود را در معرض فروش قرار دهند و به بالاترین قیمت ثبت شده در تابلوی معاملات به فروش برسانند.

کشاورزان فعال در حوزه گیاهان دارویی مانند زعفران، زیره، آنغوزه و دیگر محصولات، هر سال پس از فصل برداشت بر اساس سازوکارهای سنتی داد و ستد، محصولات خود را به صورت غیر علمی به خریداران حضوری عرضه می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کشاورزانی که مایل هستند محصول خود را در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی مورد معامله قرار دهند، می‌توانند به انبارهایی که در سایت بورس کالای ایران معرفی شده است، مراجعه کنند و محصول خود را به این انبارها بسپارند و قبض انبار یا گواهی سپرده آن را دریافت کنند.  در شمال کشور و شهر گنبد کاووس نیز یک بورس تخصصی زیره راه‌اندازی شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح مطالعاتی راه اندازی چند بورس تخصصی دیگر در حوزه گیاهان دارویی را در دست بررسی دارد. عرضه بیشتر گیاهان دارویی در بورس، می‌تواند باعث رونق مالی بیشتر این حوزه شود.

cratosslot guncel giris

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.