کد خبر : 6163
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

خراسان جنوبی گنجینه‌ای ارزشمند و ناشناخته از گیاهان دارویی

خراسان جنوبی گنجینه‌ای ارزشمند و ناشناخته از گیاهان دارویی

دبیر کل مجمع بین المجالس آسیایی گفت: خراسان جنوبی گنجینه‌ای ارزشمند و ناشناخته از گیاهان دارویی است که باید به جهان شناسانده شود.

بیرجند-دبیر کل مجمع بین المجالس آسیایی گفت: خراسان جنوبی گنجینه‌ای ارزشمند و ناشناخته از گیاهان دارویی است که باید به جهان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مجیدی، صبح شنبه در آستانه سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از یادگارهای ماندگار انقلاب اسلامی است و از این نهاد آرمان‌گرا و پیرو خط امام و رهبری به نیکی یاد می‌شود.

دبیر کل مجمع بین‌المجالس آسیایی بیان کرد: این نهاد انقلابی توانسته با تربیت نیروهای متخصص، عرصه را برای فعالیت‌های پژوهشی در راستای نیاز جامعه فراهم کند.

مجیدی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی توانسته است در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه مؤثر واقع شود، افزود: فارغ‌التحصیلان با مهارت و توان کارآفرینی بالا در آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش عالی این نهاد تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که در خراسان‌جنوبی شاهد فعالیت‌های بسیار خوب و گسترده‌ای از جهاد دانشگاهی بودیم، ادامه داد: این نهاد ظرفیت بسیار خوبی در زمینه‌های علمی و پژوهشی دارد.

دبیر کل مجمع بین‌المجالس آسیایی در ادامه جریان بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: خراسان جنوبی گنجینه‌ای ارزشمند از گیاهان دارویی دارد که هنوز در جهان شناخته شده نیست.

مجیدی با بیان اینکه ورود به بازار بین‌المللی بدون شناخت بازار هدف میسر نیست، افزود: تا زمانی که مزیت‌های استان شناسانده نشود، نخواهیم توانست کار اثربخشی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است ارتباطات بین‌المللی را افزایش دهیم، اظهار کرد: با نگاه محدود و بسته نمی‌توان کارهای بزرگ را رقم زد و برای توسعه استان باید افق دید خود را باز کنیم.

دبیر کل مجمع بین‌المجالس آسیایی بیان‌کرد: لازم است با بررسی پروژه‌های تحقیقاتی ایران و سایر کشورها زمینه‌های همکاری بین‌المللی فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.