کد خبر : 6152
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

کشت گیاهان دارویی در ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان

کشت گیاهان دارویی در ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از اختصاص ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به کشت گیاهان دارویی خبر داد.

 

همدان – مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از اختصاص ۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به کشت گیاهان دارویی خبر داد.

حجت اله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گیاهان دارویی به عنوان یکی از محصولات مهم استان همدان از دیرباز کشت و کار می‌شده است، بیان کرد: استان همدان در تولید محصول گشنیز و رازیانه حرف اول را در کشور می‌زند و بیشترین تولید این محصولات در استان همدان انجام می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه از سال ۸۳ کمتر تا سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان همدان چهار هزار هکتار بوده است، افزود: پیش‌بینی شده سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان همدان امسال به هشت هزار هکتار برسد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی تولیدات گیاهان دارویی در استان همدان طی سال‌جاری به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به کشت زعفران در همدان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه منشأ اولیه زعفران حاشیه زاگرس و دامنه الوند بوده است، عنوان کرد: توسعه کشت زعفران در سال‌های اخیر در برنامه قرار گرفته است.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۸۳ در استان همدان فقط ۱۶ هکتار سطح زیر کشت زعفران بوده است، افزود: سطح زیر کشت زعفران استان همدان در سال گذشته به ۲۱۵ هکتار رسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۷۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران استان باشد.

شهبازی یادآور شد: سال ۸۳ حدود ۵۲ کیلوگرم زعفران در استان همدان تولید شد که این رقم در سال گذشته به ۷۰۰ کیلوگرم رسید و پیش‌بینی شده امسال به ۸۷۰ کیلوگرم برسد.

وی در ادامه به سطح زیر کشت گل محمدی در استان همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۸۳ تا ۹۸ در استان همدان ۵۶ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی به ۲۵۰ هکتار رسید، افزود: پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت گل محمدی در سال جاری به ۳۳۰ هکتار برسد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تولیدات گل محمدی در سال ۸۳ در استان همدان ۷۷ تن بوده است افزود: این عدد در سال گذشته به ۳۲۰ تن رسیده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال‌جاری به ۴۵۰ تن خواهد رسید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.