کد خبر : 4750
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

خرید تضمینی ۶۴ تن انواع گیاهان دارویی در خراسان رضوی

خرید تضمینی ۶۴ تن انواع گیاهان دارویی در خراسان رضوی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال ۶۴ تن انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران در این استان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

مجید چالاک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مبالغ خرید تضمینی این اقلام به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال توسعه کشت و صادرات گیاهان دارویی در شرکت های تعاونی روستایی بود، اظهار کرد: ظرفیت و توانایی خاصی برای تولید، پرورش و صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در استان وجود دارد که می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: هم اکنون تلاش برای فعالیت شرکت های مرتبط با گیاهان دارویی با حرکت خوبی در این سازمان روبرو است.

چالاک با اشاره به فعالیت سه شرکت تعاونی در حوزه تولید گیاهان دارویی افزود: این تعداد تا پایان امسال به ۶ شرکت و در سال آینده به ۹ شرکت افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: یکی از راه های کمک به توسعه صادرات غیر نفتی تمرکز بر روی بخش کشاورزی و توسعه کشت محصولات به ویژه گیاهان دارویی است.

وی گفت: یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم در استان خراسان رضوی زعفران است که از محصولات استراتژیک در استان و کشور محسوب می شود.

چالاک افزود: استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه های استفاده بهینه از مزیت های موجود در کشور است.

وی اظهار کرد: تولید گیاهان دارویی در شرکت های تعاون روستایی به منزله بکارگیری و فعال ‏سازی ظرفیت ‏های نهفته در بخش کشاورزی است که سازگاری مناسب با محیط داشته و عملکرد و مواد موثر به نسبت مطلوب دارند و از نظر درآمد و اشتغال نیز مقرون به صرفه هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.