کد خبر : 4743
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

طب ایرانی فرصتی برای رونق تولید گیاهان دارویی

طب ایرانی فرصتی برای رونق تولید گیاهان دارویی

مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود طب ایرانی به نظام سلامت، فرصتی برای توسعه و تولید فراورده ها و داروهای گیاهی در کشور است.

دکتر محمود خدادوست  در همایش بین المللی علوم کشاورزی، گیاهان دارویی و طب سنتی در مشهد افزود: با ادغام طب ایرانی و پزشکی نوین در نظام سلامت کشور، هم اکنون طب سنتی به عنوان بخشی از نظام سلامت در کشور پذیرفته شده و به عنوان یک طب تلفیقی با طب نوین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ارائه خدمات طب ایرانی را نیازمند تولید فرآورده های گیاهان دارویی و تولید و عرضه داروهای گیاهی دانست و اظهار کرد: یک دوره ۱۵۰ ساله فترت و بازماندگی از طب ایرانی در کشور وجود داشت که با عدم اعتقاد پزشکان به این طب سپری شد ولی اعتقاد و باور مردم به این درمانها موجب تداوم و ظهور مجدد آن شد.

وی توجه به چرخه تولید، توزیع و شناساندن داروهای گیاهی به پزشکان را برای رونق تولید گیاهان دارویی ضروری دانست و گفت: برای اینکه پزشک داروهای گیاهی را تجویز کند باید محصولات گیاهی را بشناسد تا به آن اعتماد نماید لذا توجه هوشمندانه به این چرخه برای رونق مصرف محصولات گیاهی لازم است.

خدادوست به موفقیت های چین در ارائه خدمات طب سنتی از طریق صدور احکام حکومتی اشاره کرد و افزود: طب سنتی از دهه ۵۰ میلادی وارد نظام سلامت کشورهایی همچون چین و هند شده است اما در کشور ما این اقدام از سال ۲۰۰۷ میلادی انجام شد.

وی اظهار کرد: بر اساس سیاستهای کلی نظام، نهادینه کردن طب ایرانی در نظام سلامت کشور تکلیف شده و از سال ۱۳۸۶ خورشیدی نیز اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.