کد خبر : 4726
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷

مراسم پویش طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ۲۶ بهمن ماه در تهران برگزار می شود

مراسم پویش طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ۲۶ بهمن ماه در تهران برگزار می شود

مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری پویش ملی گیاهان دارویی گفت: شرکت در این کمپین برای تمامی مردم رایگان است.

پیمان یوسفی آذر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا پویش (کمپین) ملی گیاهان دارویی را نخستین اقدام در راستای فرهنگ‌سازی و تحقق شعارهای وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: قرن حاضر، قرن بازگشت به زندگی سالم در دنیا است.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه اقتصاد گیاهان دارویی در دنیا به اقتصاد نوین و سریع‌الرشد لقب گرفته است، ابراز کرد: کشورهای پیشرفته دنیا نظیر فرانسه، آلمان، کانادا، امریکا و چین به سرعت در حال سرمایه‌گذاری روی این حوزه و حتی موج‌آفرینی حول آن هستند.
وی افزود: در حال حاضر تِرند مالی آلمان از گیاهان دارویی به مرز ۶۰ میلیارد یورو نزدیک می‌شود در حالیکه درآمد کشور ما با وجود اقلیم و پتانسیلهای لازم در زمینه طب سنتی و گیاهان دارویی، تنها از بخش نفتی ۳۲ میلیارد یورو است.
یوسفی‌آذر با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج گیاهان دارویی پیش قدم شده و ساختار مرکز ملی گیاهان دارویی کشور را ایجاد کرده است، گفت: سه اتفاق خوبی که از پسِ این تصمیم صورت گرفت، تصویب طرح ملی گیاهان دارویی در ستاد اقتصاد مقاومتی، أخذ ردیف ملی و تصویب طرح کسب‌وکار گیاهان دارویی در برنامه اشتغال پایدار کشور توسط ستاد عالی اشتغال کشور بود.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این حوزه به‌عنوان یک برنامه کسب‌وکار، دارای رسته‌های متنوعی است که باعث ایجاد وفاق در دولت و مجلس شده است.
وی ابراز کرد: با توجه به تمامی این موضوعات تصمیم به برپایی کمپینی با رویکرد فرهنگسازی گرفتیم تا بتوانیم سیاستها و برنامه‌های مربوط به این بخش را بیش از پیش ترویج دهیم.
یوسفی‌آذر تصریح کرد: مراسم پایانی این پویش ۲۶ بهمن ماه سال‌جاری در برج میلاد برگزار خواهد شد و در این مراسم از بهترین محقق، بهترین کتاب، بهترین صادرکننده، بهترین تولیدکننده ارگانیک، بهترین دمنوش تولید داخل و در نهایت بهترین کارآفرین این حوزه تقدیر می‌شود.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه جانبی تدارک دیده شده برای این مراسم ۶۰ تا ۷۰ شرکت مهم و قوی در زمینه گیاهان دارویی حضور خواهند داشت، درباره نحوه مشارکت مردم در این پویش گفت: مردم و مسئولان باید به این باور برسند که اقتصاد گیاهان دارویی قابلیت تحول در اقتصاد کشور را دارد همانطور که کشور آلمان به درآمد ۶۰ میلیارد یورویی در این زمینه رسیده است.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی افزود: شرکت مردم در این پویش رایگان است و می‌توانند در بخشهای تدارک دیده شده شرکت کنند تا شانس خودشان را در بخش جوایز نیز امتحان کنند.
یوسفی‌آذر با بیان اینکه گیاهان دارویی یکی از ارزآورترین، اقتصادی‌ترین و اشتغال‌زاترین حوزه‌ها است، ابراز کرد: مردم می‌توانند در کانال pooyeshemeli عضو شوند تا از جزئیات این پویش اطلاعات بیشتری کسب کنند.
مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درباره جوائز در نظر گرفته شده برای نفرات برتر شرکت‌کننده در این پویش گفت: به نفرات اول تا سوم به ترتیب پنج، چهار و دو سکه اهداء خواهد شد و به فعالان برتر این حوزه که جزو تولیدکنندگان، صادرکنندگان، محققان و… هستند نیز تندیس اعطاء خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که چه تفاوتی در رسالت کاری شما با ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری وجود دارد، گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری بیشتر کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهد در حالیکه ما وارد حوزه اجرا شده‌ایم و به عنوان مثال در حوزه بازار نیز تسهیلاتی با نرخ بهره شش درصد به فعالان ارائه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.