کد خبر : 4715
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

سند توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

سند توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تدوین شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری از تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی دراین استان خبرداد و گفت: توسعه کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی است.

حمیدرضا دانش رمعاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش سالانه حداقل ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد استان به کشت داروهای گیاهی در برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: تغییر الگوی کشت از گیاهان آب بر به کم آب و توسعه کشت داروهای گیایی در دستور کاری جدی دولت دوازدهم قرار دارد.

وی، رویش ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان را نشان از مستعد بودن منطقه برای توسعه تولید این گونه های مثمر دانست و گفت: هم اکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع کم آب و سطح اراضی شیبدار شهرستانهای مختلف استان به زیر کشت گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل محمدی رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ظرفیت های زیادی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که باید با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در منطقه ،از این فرصت برای رونق کشاورزی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری و روستایی زمینه ساز ایجاد اشتغال و درآمد زایی نیز در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا،در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان ۲۷۰ هزار هکتار با ۶۶ هزار بهره بردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.