کد خبر : 4689
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

عطر بومی حرم به تولید صنعتی رسید

عطر بومی حرم به تولید صنعتی رسید

عضو تیم تحقیقات و تولید عطر حرم گفت: عطر بومی حرم با تلاش محققان پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی و مساعدت مسئولان آستان قدس رضوی به تولید صنعتی رسیده است.

دکتر علی سنبلی روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از این عطر به خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: این محصول بر پایه اسانس های طبیعی و خالص تهیه شده است و فردا (۶ آذرماه) در اختیار مسئولان آستان قدس رضوی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولین محموله به مقدار ۵۰ لیتر به مشهد مقدس ارسال خواهد شد، گفت: بر اساس قرارداد منعقده به مدت ۶ ماه در هر هفته ۵۰ لیتر عطر حرم تهیه و به آستان قدس رضوی ارسال خواهد شد.

سنبلی اظهار کرد: حدود سه سال برای تحقیقات، تولید نمونه، کنترل کیفی و ارزیابی محیطی زمان صرف شده است تا محصولی باکیفیت مناسب تولید و در اختیار آستان قدس رضوی قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: ارزیابی سلامت و عدم حساسیت این محصول با همکاری آستان قدس رضوی در محل آستان انجام و از لحاظ میکروبی و شیمیایی مورد ارزیابی قرار گرفته است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این عطر از یکی از کشورهای اروپایی وارد می شد، گفت: محققان ایرانی تلاش کردند تا نمونه جدید باکیفیت مناسب تر از نمونه خارجی تولید شود.

سنبلی ادامه داد: این مجموعه دانشگاهی آمادگی کامل برای انتقال دانش فنی به استان قدس رضوی را دارد تا آنها امکان تولید مستمر این محصول را در محل آستان داشته باشند.

وی درخصوص مزایایی این طرح گفت: جلوگیری از خروج ارز، اتکا به تولید داخلی، افزایش اشتغال و توسعه کارآفرینی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی ازجمله مزایایی این طرح است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.