کد خبر : 4585
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

دو آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در بین ۲۰ آزمایشگاه برتر کل کشور

دو آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در بین ۲۰ آزمایشگاه برتر کل کشور

طبق نتایج اعلام شده توسط شبکه ملی آزمایشگاههای علمی ایران، دو آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی در بین ۲۰ آزمایشگاه برتر کشور قرار گرفتند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توسعه ارایه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور گفت: رشد ۶۰درصدی تعداد خدمات ارایه شده از سوی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و رشد ۸۸درصدی درآمد این مراکز نسبت به سال ۹۴، از دستاوردهای قابل توجه شبکه در زمینه توسعه ارایه خدمات آزمایشگاهی در سراسر کشور است.

وی افزود: رتبه‌بندی جدید مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس ارزیابی عملکرد این مراکز در سال ۹۵ اعلام شده است.

به گفته ستاری، تا پایان سال ۹۵، ۲۰۴ مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و شرکت‌های خصوصی سراسر کشور عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بوده‌اند که از این بین، ۱۸۵ مجموعه آزمایشگاهی در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۵ شبکه شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: سال گذشته مراکز عضو شبکه تقریباً یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی به بیش از ۵۰ هزار مشتری شامل پژوهشگران، دانشجویان و صنایع کشور ارایه کرده و درآمدی در حدود ۷۵۲میلیارد ریال داشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: فعالیت باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی در زمینه جذب دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای دریافت خدمات آزمایشگاهی از مراکز عضو شبکه از عوامل مهم این رشد چشمگیر است.

دکتر ستاری، با اشاره به اینکه در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در همه استان‌های کشور آزمایشگاه عضو دارد، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد اعضای شبکه از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، ۴۰ درصد از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، ۷ درصد از وزارت بهداشت و ۷ درصد از وزارت جهاد کشاورزی و مابقی از سایر وزارت‌خانه‌ها هستند.

رییس مرکز ملی نخبگان با بیان اینکه از کل خدمات ارایه شده در سال ۹۵، نزدیک به ۹۰۰ هزار خدمت توسط بخش خصوصی، ارائه شده است، گفت: حدود ۴۳۰ هزار خدمت توسط پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، ۱۹۱هزار خدمت توسط دانشگاه‌های وزارت علوم و۱۳۸ هزار خدمت توسط دانشگاه‌های وزارت بهداشت ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور شرکت‌های خصوصی ارایه کننده خدمات آزمایشگاهی در بین ۲۰ رتبه اول شبکه حائز اهمیت است، اظهار کرد: در بین ۲۰ رتبه اول شبکه، ۵ مرکز از بخش خصوصی و ۱۰ مرکز از وزارت علوم حضور دارند.

در این رتبه بندی از بین آزمایشگاههای کل کشور در تمام رشته ها، پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی در رتبه ۱۹، موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در رتبه ۲۰ قرار گرفته اند که از جمله اعضای شاخص شبکه ملی آزمایشگاهی گیاهان دارویی (تحت مدیریت شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی) می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.