کد خبر : 4543
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

دستورالعمل «اجرای طرحهای کارآفرینی حوزه طب سنتی» تدوین شد

دستورالعمل «اجرای طرحهای کارآفرینی حوزه طب سنتی» تدوین شد

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دستورالعمل تهیه و اجرای طرحهای کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نگاشته و تدوین شد.

محمدحسن عصاره با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» برنامه‌های این ستاد در راستای شعار سال را توضیح داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه بهبود وضعیت تولید و فضای کسب‌وکار در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی است، پیشنهاد می‌شود به‌منظور تنظیم روابط بخشهای خصوصی با شرکتهای دانش‌بنیان فعال این حوزه نسبت به ایجاد شبکه مدیریت فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی اقدام شود.

وی بیان کرد: در اقتصاد دانش‌بنیان، تولید، توزیع و کاربرد دانش در تمامی صنایع عامل محرکه رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشتغال بوده و پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مهمترین محورهایی به حساب می‌آید که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی به آن توجه خاصی شده است.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با تلاشهایی که ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در سالهای گذشته انجام داده، بستر و زیرساخت لازم برای تحقق شعار سال فراهم شده است؛ از این رو تداوم و تقویت رویکردها و جهت‌گیری فعلی ستاد مذکور مبتنی بر مفاد راهبردی نقشه راه را خواستار است.

وی در راستای اقدام برای تهیه طرح و مدل عملی توسعه فضای کسب‌وکار در فعالیتهای گیاهان دارویی و طب سنتی بیان کرد: این مدل تمامی مراحل از امکان‌سنجی اولیه (PFS) ایده گرفته تا برنامه مدون ورود به بازار، تجزیه‌وتحلیل صنعت، مشتریان و رقابت و… را ترسیم می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با اشاره به تهیه سند اشتغال وزارتخانه‌ها و نهادهای همکار ستاد طی برنامه ششم توسعه با هدف پیش‌بینی ظرفیتها و پتانسیلهای اشتغال مولد و واقعی در حوزه‌ها گفت: دستورالعمل تهیه و اجرای طرحهای کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی نیز نگاشته شده است.

به گفته وی مکانسیم و استانداردهای لازم برای نحوه مدیریت در صنایع کوچک و متوسط مرتبط با تولید داروها و فرآورده‌های طبیعی کشور نیز با توجه به چالش مورد اشاره در سخنان مقام معظم رهبری، تدوین می‌شود.

عصاره با اشاره به شناسایی رسته‌های شغلی اولویت‌دار در استانهای کشور بر پایه مزیتهای هر استان توضیح داد: برای این منظور می‌توان به تشخیص کارگروه کارآفرینی ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در هر استان یا منطقه، فردی متخصص و آموزش دیده ترجیحا برخاسته از بخش خصوصی را به عنوان کارگزار اشتغال استان تعیین و معرفی کرد.

وی ادامه داد: هماهنگ و همسو کردن منابع دستگاه‌های ذی‌ربط و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان، سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت بنگاه‌های بخش خصوصی و… از وظایف این افراد خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی همچنین بیان کرد: در محل ستاد نیز بنا بر تشخیص کارگروه کارآفرینی، برای هر رسته دارای اولویت، یک فرد متخصص و آموزش‌دیده به عنوان مسئول توسعه آن رسته در کشور انتخاب شود تا این افراد نسبت به مطالعه و تدوین برنامه‌های عمل اجرایی برای توسعه رسته کاری مربوطه (به صورت برنامه‌های عمل یک ساله) اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.