کد خبر : 4261
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۹:۴۴

برقراری پیوند میان سرمایه گذاران وفناوران درفن بازارگیاهان دارویی

برقراری پیوند میان سرمایه گذاران وفناوران درفن بازارگیاهان دارویی

دبیرستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از برگزاری فن بازاردرسومین جشنواره ونمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی وطب سنتی ایران برای برقراری پیوند میان سرمایه گذاران و فناوران این حوزه خبر داد.

محمد حسن عصاره دبیرستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در میان نمایندگان استان ها در این جشنواره افزود: داد: در این جشنواره ، رویداد محیطی به نام فن بازار برگزار می شود که پیوندی میان سرمایه گذار وفناور برقرار می کند، دانش آموزان و قشر جوان نیز می توانند ایده های خود را در این فن بازار ارایه دهند.

وی بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان به دنبال اقتصاد مقاومتی در حرکت است، اقتصاد مقاومتی از اقتصاد دانش بنیان عبور می کند و با اتکا به درون به نتیجه می رسد، اقدامی که در جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران به آن خواهیم رسید.

عصاره گفت: امید است دراین جشنواره و نمایشگاه همه زنجیره و هرکسی در این حوزه فعالیتی دارد خود را نشان دهد،محققان برای ایده دادن، دانشجویان برای ایده گرفتن، کشاورزان برای الگو برداری و کسانی که دنبال مواد اولیه هستند نیز می توانند به این جشنواره ونمایشگاه مراجعه کنند، همچنین سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری دارند و کسانی که فناوری دارند اما محلی برای عرضه ندارند در این نمایشگاه و جشنواره می توانند یکدیگر را پیدا کنند.

عصاره بیان کرد: صنعت گیاهان دارویی با توقعات کم، ارزش افزوده بالا به دست می آید، در جشنواره می توان برای بخش های مختلف این عرصه اقداماتی انجام داد، مشاهدات از دوره های گذشته نیز نشان می دهد که در تکمیل حلقه ها و زنجیره تامین و تولید موفق عمل شده است.

عصاره گفت: اقتصاد مقاومتی از مسیر اقتصاد دانش بنیان عبور می کند، اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون گرا است، یعنی باید متکی به خود باشیم، نه متکی به بیرون، چون وابستگی به بیرون منجر به تکان هایی می شود که برای اقتصاد شکنندگی ایجاد می کند.

وی افزود: با محدود کردن خام فروشی قطعا باید نگرش دانشی خود را ارتقا دهیم، بنابذر این تاکید می شود که اقتصاد مقاومتی از اقتصاد دانش بنیان عبور می کند و با اتکا به درون به نتیجه می رسد، اقدامی که در جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران در سال اقدام و عمل، به آن خواهیم رسید.

در این جلسه نمایندگان آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، یاسوج، کرمان، اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان، قزوین، هرمزگان، لرستان، قم، فارس، زنجان، خوزستان، اردبیل، مازندران، گیلان، ایلام و لرستان حضورداشتند و به تشریح وضعیت گیاهان دارویی در استان خود، گونه های گیاهی استان، ظرفیت هر محل و ارائه پیشنهاداتی پیرامون گسترش این عرصه پرداختند.

 

خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.